Lumea auto, in doliu


Data de 3 iulie 2012 va ramane in istorie marcata de moartea lui Sergio Pininfarina, cel care a tinut fraiele Casei Pininfarina timp de 40 de ani si a transformat-o intr-unul dintre cele mai importante nume din lumea auto. In randurile ce urmeaza veti putea afla o mica partea din viata acestuia, cat si din traseul companiei, de la infiintare si pana in prezent.

In anul 1930 Battista Farina, tatal lui Sergio Pininfarina, a fondat compania Carrozzeria Pinin Farina (ani mai tarziu, schimband numele in Pininfarina). In 1946 a realizat un coupe revolutionar pe sasiu Cisitalia, atragand astfel atentia asupra companiei sale, cat si anuntand o noua era a designului auto. 1952 este anul primei aparitii a unei lucrari a companiei Farina pe un model Ferrari, iar anul urmator apar colaborarile cu Fiat, Lancia si Alfa Romeo.
In aceasta perioada, compania era condusa de Renyo Carli, ginerele lui Battista, si de Sergio, care absolvise ca inginer in 1950 si se alaturase afacerii de familie. Printre primele atributii ale luii Sergio este si construirea si dezvoltarea noii fabrici de la Grugliasco, langa Turin, pentru a satisface cerintele de extindere a productiei de masini. In anii urmatori ani, compania colaboreaza cu BMC (British Motor Corporation), in 1958 modelul Austin 40 adopta numele Farina, iar in 1962 eleganta Pininfarina, in combinatie cu genialitatea tehnologica a lui Alec Issigonis, are ca rezultat modelul Morris 1100, una dintre cele mai bine vandute masini din Marea Britanie.
Din 1967 designul va fi realizat pe suport digital, Pininfarina fiind una dintre companiile pioniere la acest capitol. Pana la finele secolului XX, Pininfarina realizeaza modele din ce in ce mai inovatoare pentru Lancia, Fiat, Ferrari, chiar Rolls-Royce si Jaguar. Un client neasteptat a fost compania American Cadillac, pentru care a realizat modelele sport Allante din anul 1986 pana in 1993.
Anul 2000 ii gaseste pe cei de la Pininfarina cu trei fabrici, 3.000 de angajati si posibilitatea de a produce 50.000 de masini pe an.

Pe langa conducerea companiei Pininfarina, Sergio activeaza ca membru al Parlamentului European, din partea Partidului Liberal din Italia, intre anii 1979 si 1988, iar in 2005 a fost numit senator pe viata de presedintele italian. In Marea Britanie primeste distinctia onorifica “Royal designer for industry” din partea Royal Society of Arts.
In 2006, Sergio preda stafeta fiului sau Andrea, el pastrand un titlu onorific in cadrul companiei. In 2008 Andrea moare intr-un accident rutier, din acest moment si pana in 2010 compania mergand in pierdere, reusind sa acumuleze datorii de aproximativ 600 de milioane de euro. Din aceasta cauza directia Pininfarina se concentreaza pe design si tehnologie, renuntand la construirea de masini.
Sergio Pininfarina moare la varsta de 85 de ani, urmandu-si sotia, o fata si doi baieti, lasand in urma o lectie de viata, dar si de business.

Be first to comment